poniedziałek, 7 września 2015

priorytety


jeśli chodzi o obowiązki obywatelskie, to potrzeba by było wczoraj czegoś więcej, niż bezsensowne referendum rozpisane przez Bronka w napadzie paniki, aby mnie odciągnąć od Futu.re Dmitra Glukhovskiego.

nie wiedziałam, że są książki oficjalnie ostemplowane "dla czytelników powyżej 18 lat", ale pochwalam, bo Futu.re byłaby świetnym materiałem na film, gdyby nie roiło się w niej od strasznie brutalnych scen, w których musiałyby występować dość małe dziecka.
aż żal, że nie umiem recenzować. całość świetnie napisana - od pierwszej strony do ostatniej jestem Janem i przeżywam jego strach, nadzieję, gniew, konfuzję, miłość, nienawiść. strachu najwięcej. no i genialnie przedstawiony obraz państwa - jak by nie patrzeć - totalitarnego. żeby tak przekonująco pisać o totalitaryzmie, to raczej trzeba w nim trochę pomieszkać.
świetna, świetna książka. niektóre rozdziały od razu czytałam powtórnie. a ostatnie dwa to chyba ze trzy razy.

dziękuję za uwagę :)


Brak komentarzy: