piątek, 23 stycznia 2015

Regina w warunkach niepewności


niepewność, nieznane, niewiadoma... na pewno istnieje też jakaś gałąź nauki, która bada te kwestie i ludzkie zachowania w ich obliczu. jak dobrze pogłówkować, to możliwości jest sporo. my z A. postanowiliśmy na przykład "dynamicznie nie zrobić nic"*, a ja jeszcze dodatkowo łyknęłam kalms. poczekamy, co się stanie, jak CBE zacznie od marca drukować więcej euro, a nasz rząd pochyli się nad frankowiczami.

co prawda zgadzam się z Balcerowiczem, że pomoc frankowiczom jest niemoralna, skoro nikt się nie przejmuje wysokimi ratami ludzi, którzy zaciągnęli kredyty w złotówkach i innych walutach. ale z drugiej strony rząd regularnie i niemoralnie ugina się przed żądaniami górników, blokadami rolników, protestami lekarzy, groźbami nauczycieli, marszami pielęgniarek i tak dalej. więc właściwie co jest złego w tym, żebym się jeden jedyny raz znalazła w grupie niemoralnie faworyzowanej przez rząd swojego kraju kosztem reszty społeczeństwa? nota bene  metaforycznie "ten sam" rząd nie potrafi stworzyć narzędzi, które by zmusiły firmę, dla której ciężko i nieprzerwanie pracuję od 7 lat, aby mnie zatrudniła na cywilizowanych warunkach**. nie potrafi też stworzyć takiego systemu ubezpieczeń emerytalnych, który by mi zapewnił godziwą starość, a nawet jak chcę ją sobie zapewnić sama, to utrudnia, jak może. a skoro tak, to może niech ten rząd drugi*** raz w życiu zrobi dla mnie coś, co mi to życie ułatwi w sposób wymierny. niech mnie "ratuje", nawet mi powieka nie drgnie.


* komendant Vimes dynamicznie nie robi nic, kiedy się narazi żonie i boi się pogrążyć jeszcze głębiej ;)

** żebym na przykład przy podejmowaniu decyzji o kolejnym dziecku w ogóle nie musiała uwzględniać argumentów typu "brak uprawnień do urlopu macierzyńskiego". taaaaa, pomarzyć dobra rzecz.

*** załapałam się jeszcze na prawie bezpłatne studia: musiałam tylko sama kupować podręczniki i opłacać mieszkanie, a resztę mi ojczyzna sponsorowała. ale spłacam ten dług i nie wywożę swoich filologicznych umiejętności na obczyznę. taka jestem honorowa ;P
















Brak komentarzy: