wtorek, 15 listopada 2016

listopad miesiącem inicjatyw edukacyjnych


o zmarłych tylko dobrze albo wcale, tak? no to co ja mogę napisać o Cohenie?




... umarł!




(sorki, wiem, że to wredne, ale z własnymi gustami nie będę dyskutować, bo jeszcze dostanę schizofrenii, co nie?)


otworzyli nam wew Gminie sklep ze zdrową żywnością. w pytkę drogo tam mają, ale kupiłam przypadkiem herbatkę, która mi tak podnosi ciśnienie - zdaje się lukrecją - że chyba nawet kawę będę mogła odstawić.

w związku z reformą szkolnictwa, która je zmasakruje na najbliższe lata, tak że podniesie się pewnie dopiero, gdy Junior będzie rozważał rodzicielstwo, postanowiliśmy się z A. zmobilizować, żeby dziecku skuteczniej przyświecać kagankiem oświaty. niestety nie udało mi się znaleźć sensownego kursu/korepetytora z niemieckiego i wyszło na to, że się muszę sama nauczyć chociaż jakichś podstaw, żeby z nim coś niecoś ćwiczyć. to raz. w zakresie nauk przyrodniczych szczęśliwie wyręcza nas lokalny uniwersytet przyrodniczy, a poza tym w internecie jest mnóstwo fajnych pomysłów na różne ogólnoprzyrodnicze eksperymenty (nie wiedzieć czemu moje chłopaki robią głównie te, które dają szansę, że coś eksploduje, a ja drżę przy każdej wizycie kuriera, że teraz to już na pewno wpadnie za nim jakie abewu z pytaniem, po co nabywamy na wiadra substancje służące do chałupniczej produkcji materiałów wybuchowych). to dwa. znalazłam też fajne kółko matematyczne dla dzieciaków, tylko oczywiście już jest środek sezonu i grupa pełna, więc nie wiem, czy nas pan prowadzący jakoś wciśnie... polonistkę mamy dobrą, więc możemy się na nią zdać. a z historii w ramach obywatelskiego buntu przeciwko nowej politycy historycznej rządu to Junior może nawet mieć tróję - w dupie to mam. do czego mu się w życiu przyda umiejętność odróżniania mniejszości etnicznych od narodowych? pytam grzecznie. (pomijając zaskakiwanie matki tą wiedzą?)

i tak to... na szczęście Junior podjął znowu treningi w swojej ulubionej sztuce walk (i został pupilkiem nowego trenera), więc ma naturalną przeciwwagę dla naszych intelektualnych zabiegów.




Brak komentarzy: